maandag 14 oktober 2013

Je kunt wel plannen maken...

Tja "de mens wikt, maar God beschikt". Ook dat gaat binnen het fokken van hondjes op.
 
Al geruime tijd heb ik plannen gemaakt om Mooie Mojo te laten dekken. Ogentest was in orde, ze was aangekeurd en DNA gecertificeerd. Lieve reu besproken. Kortom alles op orde... laat de loopsheid maar komen.
 
 
 
Elke dag gecontroleerd op de eerste druppel bloed. En ja het was eindelijk zover. Even wachten tot ze ontvankelijk was en dan hop naar de reu. Voor beiden zou het de eerste keer worden.
Maar de dagen verstreken en ik merkte maar niks van een ontvankelijkheid bij Mojo. Ze heeft even een dag of 2 gek gedaan met de ook loopse Beryl, maar dat was al op de 5e dag. En Beryl zat toen rond de 12 dagen, dus het was Beryl die ontvankelijk was.
 
Rond de 10e dag, moest het toch wel gaan gebeuren. Maar ik moest aardig wat kilometers afleggen naar de dekreu, dus ik besloot eerst langs te gaan bij een andere reu om te testen. Nee hoor geen interesse. Inmiddels begon de boel aan haar achterkant ook alweer rap te slinken en er was bijna geen bloed meer. (Sorry Mojo, dat ik zo openlijk over je intieme delen spreek). Ook de dagen daarna geen interesse. Ik kon dus wel stellen dat de loopsheid voorbij was. Jammer maar helaas...

Dag plannen!
Het zal wel ergens goed voor zijn geweest....
Mojo maakt het goed en dat is het belangrijkste. Het is een heerlijk hondje en we zullen de volgende keer wel zien....
 
We hebben onze hoop nu gevestigd op Harmony. Ze kan elk moment loops worden, maar ze zal het wel even uitstellen om ons te plagen, doet ze namelijk altijd ;-) We wachten maar geduldig af....
 
Harmonieuze Harmony:


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten