dinsdag 8 april 2014

Ode aan HARMONY

Helaas is onze lieve HARMONY, de moeder van de 8 wildkleurige pups, zeer onverwacht en plotseling overleden op 4 april 2014. Het was een samenloop van omstandigheden, maar ze heeft waarschijnlijk een baarmoederontsteking en bloeding gehad. Daardoor zijn er bloedstolsels in haar bloedbaan terecht gekomen en heeft ze een aantal uiteindelijk fatale tia's gehad. Na een dag bij haar gewaakt te hebben in de kliniek, is ze ons op weg naar huis ontglipt. Dit doet pijn....

Ik heb altijd geroepen hoe bijzonder Harmony wel niet was en dat waren geen loze woorden. Harmony was  echt heel speciaal. 

Haar blik... zo wijs en zacht.
Haar uitstraling... vol zelfvertrouwen en kracht.
Haar karakter... gemakkelijk, speels en trouw.
Wie hield nu niet van jou?

 Ze is heel onverwacht in mijn leven gekomen. Ik nam haar mee naar huis van Valerie, die een enkel keer een nestje fokte. Ik mocht kiezen uit drie teefjes en koos voor haar. Alsof Valerie dit wist, ze had alle papieren al klaar en wist dat ik de naam Harmony ooit had laten vallen. En zo was dit Harmony geworden.
Ik nam haar mee naar huis en ze paste zich direct aan. 
Een paar dagen later moest haar oma Bagheera bevallen. Toen stal ze mijn hart, omdat ze in mijn knieholte ging liggen terwijl ik voor de werpkist zat. Ze heeft een hele tijd daar gelegen en om mijn benen heen meegekeken.

Harmony bij de pupjes van Bagheera

De jaren daarna heeft ze zich ontpopt tot een stabiele en speelse dame. Ze was dol op balletjes en water. Ze mocht dan ook vaak mee naar de duikstek, als het baasje ging duiken en ik voor de koffie zorgde. Als de parkeerplaats vol stond met duikers, sprong ze met de bal in haar bek uit de auto en ging iedere duiker langs. Als men zich voorover boog om de bal aan te pakken, rende ze gauw weg. Dat was een favoriet spelletje van haar.... Ze bracht menigeen aan het lachen met dat gedrag.

Ze kon overal los, maakte nooit problemen en ik hoefde haar niet in de gaten te houden. Ze was altijd lekker aan het rennen, de roedel volgde haar meestal. Soms ging ze wat verder, maar ze kwam al snel weer terug rennen. Wat een verademing en altijd een ontspannen wandeling.

Ook met haar pups was ze voorbeeldig, Ze voedde ze altijd goed op en besteedde als één van de weinigen veel tijd aan spel. 

Harmony met haar pupjes die ze samen met Jumanji had.


HARMONY
Je was een voorbeeldige teckel,
mijn maatje en je deed je naam eer aan.
Je maakte me trots!
Ik hou van je en mis je heel erg!





 

 

4 opmerkingen:

  1. renske de neef9 april 2014 om 19:02

    Jeetje wat een verhaal zeg. Wij mogen hopen dat onze pup net zo fantastisch wordt als zijn moeder. Als dit ook maar mogelijk is.
    Liefs Renske en Jeroen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je reactie Renske en Jeroen. Ik hoop ook dat jullie pup net zo lief en makkelijk wordt als Harmony. Maar ook zijn papa is erg lief.... we zullen het af moeten wachten.

      Verwijderen
  2. Prachtig verhaal en wij hopen dat je in een van de laatse nakomelingen een teefje is die misschien een beetje aan haar kan tippen. Wij zien de ondeugende lieve blik en de balletjes tik terug in onze Lloyd Morrison Is Full Of Life. We zijn blij met een nakomeling van lieve Hammy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Ad en Angelique! Haha... de balletjes tik van Morris komt niet alleen van Harmony hoor.

      Verwijderen